maandag 8 mei 2017

Moderne uitspraken en gelijkenissen

Hoe zouden we de Bijbel lezen, wanneer deze in onze tijd is geschreven?

Om dit wat concreter te maken, heb ik wat gedachten opgeschreven. 
Misschien zit er wel één voor jou tussen. Het is een voorrecht om de Bijbel 
te mogen lezen en vertalen naar deze tijd. Herkenbaar, zoals we dat om
ons heen kunnen tegenkomen. 

1. Intermediair
Ik ben jouw Intermediair, Ik bemiddel jouw plaats in het Koninkrijk van God en geef 100% garantie voor de beste plaats. 







2. Mediator 
Ik ben jouw Mediator. Elk conflict op menselijk niveau dat tot crisis leidt op het vlak van de eeuwigheid, heb Ik in Mijn pakket. Over de kosten hoef je geen zorgen te maken, alles wordt Koninklijk vergoed.








3.  Vrijwilliger
Ik ben de Vrijwilliger van participatie en eeuwigheid. Ik heb Mijn leven vrijwillig voor jou afgelegd, zodat jij vrij mag leven en gaan om ook Mij na te volgen en in te zetten voor anderen met dezelfde hartgesteldheid, houding en doel.  








4. Havenwerker 
Ik ben de Havenwerker, die jouw levensschip zal (ver)lossen en ontdoen van alles wat schadelijk en verkeerd is. Daarnaast zal ik Mijn Vrede, liefde en Genade uitstorten in de ruimen van jouw bestaan. Zodat je de juiste lading zult hebben naar de eeuwigheid. Het zal je beschermen tegen averij. Ik geef je de zekerheid van een behouden vaart.







5. Schrijver 
Ik ben de Schrijver van het leven. Elke bladzijde van jouw levensboek zal boeiend zijn, met inhoud en een uitdaging. Verzekerd van een goede afloop en een duidelijk lijn in het verhaal, waarin Ik de hoofdrol zal hebben. Jij zult van alinea tot bladzijde tot hoofdstuk te maken hebben met de Uitgever, Die jouw boek zal promoten met een positief getuigschrift.






6. Spreker
Ik ben de Spreker in jouw leven. Elke dag wil Ik met je praten, naar je luisteren, raad geven en voor je pleiten. Elk woord, wat Ik zal spreken, zal doeltreffend jouw leven overvloedig zegenen.  Mijn spreken zal door jouw leven te horen zijn, als gouden appelen op zilveren schalen.





Geen opmerkingen: